fredag 23 juli 2010

Tävling, väder och sånt!

Tycker det är mycket prat om väder just nu... det har varit riktigt varmt länge och det har varit skönt. Men alltid ska vi ha något att klaga på och prata om - vädret?!

Ett rätt tråkigt samtalsämne faktiskt, men det är något vi alla har gemensamt. Men det är riktigt skönt med en varm sommar, jag har inte så mycket emot det, trots att jag i mångt och mycket mest har yrsel och mår illa av värmen nu när jag är gravid.

Men det är snarare otäckt att det är varmaste sommaren på mycket mycket länge, samtidigt som vi hade den kallaste vintern i mannaminne... Vädret blir mer och mer extremt och jorden går sakta men säkert mot sin undergång! Pessimist? Nä, men det är väl sant? Det är ju växthuseffekten som gör att vi kan gå i bikini hela sommaren och bada konstant... DET är ett samtalsämne som vi borde prata om mer!

I helgen som var åkte jag och Izla till Ulricehamn för att tävla agility. I första loppet rev hon ett hinder samt gick ur slalomet (jag drog åt vänster) så vi hade plockat på oss 10 fel när vi kom till kontaktfälten och då hon slarvade på A-hindret tog jag om henne och vi diskade oss. I övrigt klarade vi alla fällor och jag tyckte att jag hittade bra vägar på banan och var nöjd med vår start :-)

I andra loppet hade vi lika bra flyt och jag hade på känn att jag hittat rätt väg, enda stället som var lite knivigt var slalomingången som var 90 grader öppen ingång med ett hinder innan som, om de tog det i "rätt" linje så skulle de vara riktade in mot mittendelen av slalom. Min plan var att jag skulle ta räta linjen till den öppna ingången, och att hon då skulle hoppa snett över hindret.

MEN, av någon "piiiiiiiiip" anledning så glömde jag av mig och lyckades inte räta upp mig till denna "sväng" utan följde den naturliga linjen och hon hade ingen möjlighet att rätta till mitt fel... Suck!!!

Izla skötte sig kanon, inga rivningar och en snygg start och bra kontakt med mig hela vägen. Tusan att jag skulle klanta mig i just den enda svängen som var chanslös att räta upp!!

Jaja, sammanfattningsvis är jag ändå nöjd då vi var samspelta och hon inte slutade lyssna och drog på egna äventyr :-) Vi var ett team i helgen, ett team som alldeles snart kommer att nolla vår första klass två bana :-)

Nähäpp!

Nu ska jag göra lite annat jox innan jag åker hem från jobbet för dagen. Ikväll ska vi grilla och spela lite beachvolleyboll på Eriksbergsplatån, där vi har fått nya banor! Och i helgen ska jag nog måla Kryssets rum... det kommer att bli såååååå fint!

Kram!

1 kommentar:

  1. Måla - här målas det också ska du veta! Å vad blir det för färg i X:ets rum då.....? Varken rosa eller blått, hoppas jag :-) KRAM på er i det du kallar "smmarvärmen" - jag tycker mest det regnar...men jag håller med dej m att det är varmt - OCKSÅ växthuseffekten...... Kramiz!
    Susanne

    SvaraRadera