måndag 12 juli 2010

Big Mama goes Hot...

I helgen har det tävlats! I stekande värme har jag gjort allt för att hålla både mig, hund och mage svalt! Men det har inte varit lätt...

I lördags följde Jörgen med mig till Bjuv där det var över 30 grader varmt och gassande sol. Vi hittade en bra plats i skuggan under ett träd, utan insyn till tävlingsbanorna så både vi och Izla kunde slappna av.

Det svåra i värmen var uppvärmningen. Varma som vi var kunde man ju tro att det inte behövdes alls men lite fick det bli... Dock inte tillräckligt uppenbarligen då hon var alldeles för överladdad när vi gick in för lopp nummer 1. Efter att han vänt upp i ett framförbyte och ropat in henne valde hon ändå att springa förbi mig och in i slalom = disk!

Kändes som Brain Overloaded! Och det plingade error i ögonen på henne!
Andra loppet vart lite bättre men inte mycket! Det var svajjigt och jag kände att jag nästan fick skrika på henne för att hon skulle hörsamma mig och svänga... Men vi kom i mål med 15 fel och vår första gång att gå runt en klass 2 bana :-)

Efter tävlingen åkte vi till havet utanför Helsingborg och med picknick på stranden och hund i havet så kändes det mycket bättre och det var värt resan :-)

Igår söndag var vi i Bollebygd för 4 starter. Jag och Izla sprang 3 lopp och Kia tog ett lopp med henne för att jag skulle få vila lite mitt under dagen. Av dessa tre lopp så kom vi runt alla dock med 5 fel i vardera... rivningar! Nåon var mitt fel och någon tyckte jag att hon slarvade. Två av loppen kändes riktigt bra och ett lite svamligt där jag återigen fick skrika till på henne för att få till svängar... suck!

Jag fick till bättre uppvärmning igår och de hade dessutom en bäck där jag kunde svalka både henne och mig...

Tycker ändå att vi har gjort framsteg och klass 2 banorna känns inte långt borta nu... vi tar oss runt dem och klarar många klurigheter men har då tyvärr åkt på rivningar... Om inte Om fanns så är pinnarna i hamn, bara vi inte river :-)

Så jag är ändå nöjd med helgen och skönt att få lite klass 2 rutin.

Idag är det fortsatt varmt och jag längtar till kvällen när det blir svalt igen...

1 kommentar: