tisdag 10 augusti 2010

So far so good...

Semestern har börjat underbart, med ett par dagar i Smögen hos goda vänner i en fantastisk stuga och med fantastisk mat...

Vi promenerade längs havet, Izla badade, vi åkte färja till öar, vi promenerade lite till, åt lite mat till och däste rejält på kvällarna :-) Nytt tärningsspel lärdes in och sena kvällar med vin (alkoholfritt till mig, ja tack) och annat mumsigt!


Malin, Izla och Jag i båten på Smögen - härligt!


Izla tittar ut över havet från färjan...

Izla skötte sig exemplariskt mot både folk och fä och var så söt på kvällarna då hon var lite trött och illa snabbt kröp under sängarna vi låg i för att få sig en god natts sömn...

Efter Smögen drog vi vidare mot de norrländska skogarna längst med Höga Kusten och mamma och pappas sommarstuga. Vi betade av vägen i Gävle där vi spontant ringde Scandic för att boka ett ledigt rum där vi kunde ha hunden med oss... och visst! Det fanns faktiskt ett rum över till oss :-)

Efter en riktigt lyxig hotellfrukost tog vi en promenad i Gävle centrum och Izla skötte sig bra. Vid ett tillfälle satt vi vid en parkbänk och vilade till musiken av en fontän. Förbi oss gick ett äldre par varav mannen frågade Izla "Har du fått någon puss idag?? Va?? Har du fått någon puss idag??"... Jag sa "Varsego" till Izla och hon gick fram och satte sig hos honom och ville bli klappad.

"Vad roligt det är med hundar som är så här trevliga!" sa han... "Ja" svarade jag, "hon är väldigt social av sig"... då flikade tanten in samtidigt som hon himlade med ögonen " Det är han också!!!" Samtidigt som vi hörde henne dra en djup suck!

Vi skrattade gott allihop, sedan sa mannen att det var dags att gå och de gick vidare :-)

Vi åkte sedan hela vägen upp till Kramfors och stugan. Vi har under veckan slappat, slappat och åter slappat. Izla har varit ute från morgon till kväll och stormtrivs verkligen med det!


I de norrländska skogarna hittade vi smultron och blåbär... mums!


Jag och Krysset i en indianby... här syns det att magen växer...

Förutom slappat har vi tagithärliga promenader, badat, varit på marknad, grillat, shoppat, myt vid havet, ätit gott... ja bara varit och funnits till. Jag och Izla har även tränat VARJE DAG på två specifika moment... nämligen RUTAN och APPORTERING. Det har verkligen lönat sig och särskilt rutan har gjort framsteg. Hon är verkligen smart och tänker till i övningen. Jag har tränat att hon själv ska försöka förstå att hon ska ställa sig i mitten. Man kan riktigt se hur hon tittar över de fyra konorna för att sedan placera sig i mitten, på ett ungefär... hon är sååå söt när hon jobbar!


Izla och jag vid havet!


Izla hoppar från bryggan i solnedgången... Modigare än matte som sakta går i från stranden :-)

Nu är vi i Tidaholm några dagar innan vi åker hem till Göteborg igen. Jag tror att fortsättningen på vår semester kommerbli precis lika bra som den börjat :-)


Hela familjen på semester... Kombin, Sambon, Jag och Krysset, Luvan och Izla.

Ha det gott alles!

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad HÄRLIGT ni haft det! Kul att du messade - synd bara att jag inte har en "jalle" att hinna med "sånt" just nu..... Men det blir la "stämmer ofter" (var du med på den?) Fortsatt trevlig sommar!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att umgås med dig, Izla o Krysset.
    Nästa gång får jag nog äntligen se vem Krysset är :)
    Kram Fatima

    SvaraRadera