söndag 20 juni 2010

En skön helg!!

"Varför bloggar du aldrig?" frågade Linda mig igår när vi träffades...
"När jag inte gör något nyttigt så sover jag, hinner inte riktigt blogga då..." svarade jag...

Och så har det faktiskt varit det senaste. Men, med nästan alla "våraktiviteter" klara så kan jag fokusera på mig, krysset och Izla under sommaren, ska bli så skönt! På dagiset är flertalet av hundarna på semester så det är ganska lugnt och skönt här nu, det blir härliga promenader i solen och skogen!

I helgen har jag försökt att slappa lite, i fredags sov jag nästan hela kvällen, i lördags vaknade jag inte förrän 11. Väl utsövd mötte jag upp Kia med Vilja, min back-up inför kommande tävlingar (om jag inte orkar/kan springa) för lite träning med Izla.

Vi körde allt från en längre kombination, till slalomingångar, kontaktfält och "kör-sträckor".
Det gick väldigt bra, egentligen redan från start om än vissa detaljer i handlingen ändrades för att anpassas till Izla.

Izla var riktigt trött efter lördagens pass i värmen och likaså jag (VA?? Efter den sömnen!!)...

Väl hemma kollade vi på bröllopet och inväntade mannen som varit i Ängelholm och spelat beachvolley-turnering. = Slappade alltså!

Igår söndag var vi i Borås och tittade på en bil som var så otroligt fin (bra också enligt Jörgen) och sedan hälsade vi på Linda och Jonas. Somnade vid 21 igår... tröttare än tröttast... suck! Drömde dock en massa mardrömmar i natt... att jag var kissnödig och när jag gick på toa (och lämnade Jörgen) blev jag bortrövad och kidnappad... vaknade och var så himla kissnödig, hjärtat slog hårt och jag kall-svettades! Skulle jag våga gå på toa?? Väckte Jörgen och sa att han måste vara på sin vakt, sprang snabbt ut på toa och kissade och riktigt hoppade ned i sängen bredvid honom igen efteråt!!

"Buhuuu!!! Drömmer en mardröm!!!" sa jag och efter lite tröst så somnade jag gott igen... Konstigt hur svag och liten man kan bli på nattens timmar då man är lite halvt vaken, halvt sovandes!! Pust! Ska bli skönt med 4-dagars-vecka!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tack för besöket igår, det var mysigt!!

    SvaraRadera
  2. Säger som ovanstående, kul med göteborgsutflykter! Vi får göra om det senare när "krysset" kommit till världen och träna ihop tycker jag! :)

    SvaraRadera