söndag 16 maj 2010

Tävlingsrapporter

Komplettering till inlägget nedan:

Videofilmer:



---------------------------------------------

Hej hopp!

Har försökt att få till en film på tävlingen sedan Götene, men det har varit svårt, fattar inte vad som är fel på Youtube, men den kommer väl så småningom...

Hur som så debiterade vi i Götene förra helgen, ett agilitylopp och ett hopplopp. Fem respektive tio fel blev det och pinnarna uteblev...

Jag kände mig nervös och spänd, brukar inte göra det, men det märktes att det var första tävlingen på säsongen. Samma för Izla, hon var redo att explodera där och då på startlinjen...

I första loppet tappade jag henne rejält :-( och det resulterade i ett vimsigt lopp med en rivning. I andra loppet kändes vi bättre samspelta, men då pallade hon inte att jag gick ifrån henne i slalomet, och hon gick ur. Sedan rev hon sista hindret. :-( Trots sämre resultat, kändes det som om vi höll ihop det bättre ändå! Väldigt roligt :-)

I helgen har vi (jag och Jörgen) varit i Torsby och nu sitter vi i bilen på väg hem igen, och jag pysslar lite med datorn och försöker desperat få till dessa filmer... suck!

Nåväl, i helgen blev det Grand Slam med 3 pinnar tagna och vi är nu uppflyttade i klass 2 i båda grenarna :-)

Duktiga Izla!!!

Vi hade totalt fyra chanser på oss och i båda agilityloppen gick vi nollade och vann, i ett av hopploppen fick vi en rivning, och i sista gick i återigen felfria och vann! Tre vinster av 4 möjliga!! Och därmed våra tre pinnar som behövdes för uppklassningarna! HURRA!!

Torsby bjöd på varmt och kvavt väder men med massvis av regn. Det blev helt gyttjigt på banan och en efter en föll som en fura på plan... både hundar och förare! Receptet för dagen var en mindre offensiv handling, med främst bakombyten, försöka hinna till vissa nyckelpunkter och jobba med att skicka henne mycket självständigt!

Jag lyckades hålla mig på benen, men det precis :-) och pinnarna blev våra!

Extra roligt för dagen var att ytterligare en Partille-klubbkamrat hade tagit sig till Torsvy (Sonja och Lura) samt att en gammal tränings och tävlingskompis Carola Holmström från Skövde. Det var superroligt att träffa henne igen efter flertalet år som har gått...

Nehepp, nu ska jag fortsätta mitt arbete med att försöka få igång filmerna och lägga ut dem på Youtube, så får ni se mig slira runt i gyttjan och försöka få till en någonsånär handling :-)

Ha det gott!


Kompisen Izla - gör alltid sitt bästa!

6 kommentarer:

  1. YEEESSS!!!! Gött mos!
    Grattis till dubbeluppflytt!! :) !!

    SvaraRadera
  2. Grattis säjer jag mä.
    I Torsby bruker dä vare fly :)

    Härligt mä Izla like kveck sôm min groenendael ä, dä ä turbohunner minsann.
    Mår gôtt å få jobbe ordentligt.
    Säger värmlands löcklie hunnägere.

    SvaraRadera
  3. Now we're talking! Jäklar vilka lopp ni gör! Ska bli skitkul o vara på samma tävlingar framöver så jag kan kika på vilka handlingsval du gör ;) Stort stort grattis till alla pinnar och vinster och uppflyttning! Skitsnygga lopp!

    Vilja började löpa idag så Hässleholm blire inte tävling. Men jag hänger med en kompis och kikar på klass 1 åtminstone, kanske ses en kort sväng. Satsar annars på Råådalen, om löpet är slut tills dess.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Ni är verkligen så fina ihop och passar så bra tillsammans.
    Barbro

    SvaraRadera
  5. http://www.youtube.com/watch?v=z8gieGOJUvs

    SvaraRadera