tisdag 18 maj 2010

Äcklig och duktig...


Gabriel och Izla åker rutschkana i vintras.

Ibland vet jag inte om man ska skratta eller gråta över sin hund...

Idag har hon varit grymt äcklig när hon på förmiddagspromenaden fick chansen att springa lös en bit i skogen. Hon gick något på höger sida om stigen och jag skymtade henne inte riktigt... pratade samtidigt med Karin och inser att jag inte har henne inom synhåll. Visslar på henne och hon kommer glatt skuttande....

De få sekunder hon var utom synhåll måste hon verkligen ha skyndat sig att kasta sig i, vad jag tror, var ett fågelkadaver, och ev tuggat i sig något?? Hon kom tillbaka som världens lyckligaste med en massa blöt gägga runt öron och hals...

AAAAAAAHHHH!!!! Äckliga hund!!! halvskrek jag då jag kände doften nå mig... På nåder fick hon följa med tillbaka till dagiset, men det bar direkt in i duschen och schamponering två gånger om... ÄNDÅ anas denna ohyggliga doft om man sniffar henne bakom örat!!

OM hon käkade något återstår att se, antingen kommer det väl ut samma väg (kräks) eller så kommer hon vara lös i magen...

Efter dagiset så for vi iväg till Partille BK för agilityträning. Tränade starter och kontaktfält, samt pressade henne i slalom genom att springa före. Hon tog allt klockrent!! Hon var jätteduktig!!

Det var skönt att kunna lägga in denna träning i bansammanhang - liknande tävlingssammanhang. Det är ju i de tillfällen som man kan passa på att träna tävlingslikt...

Imorgon eller torsdag blir det nog en kort repetition av kontaktfält igen... det är ju verkligen färskvara.

Nu är vi väl förberedda för Hässleholm på lördag då vi ska tävla klass 2 för första gången :-)

Ha det!

1 kommentar:

  1. Urk, äckliga hund!!
    Tur att du hade nära till duschen :)
    hoppas det har gått bra idag?
    Många kramar, Fatima

    SvaraRadera