torsdag 29 april 2010

HJÄLP!!! Ångest!!


Jaha, då var det till att vara tillbaka i verkligheten igen... Barcelona var helt fantastiskt och staden bjöd på alla delar i en perfekt semestertrip; sandstrand, shopping, god mat och 25 grader och strålande sol :-)

Vi (Jag och Jörgen) var där tillsammans med ett kompispar och vi njöt av att enbart finnas till i värmen och äta riktigt gott och mycket. Visst, några felsteg blev det med kass mat av spansk meny men det är väl smällar man får ta. Om jag får hissa och dissa kommer det här (att tänka ¨på om ni åker till Barcelona någon gång).

Hiss: Italiensk restaurang precis bredvid Plau de Musica i de gamla delarna av Barcelona. Restaurangen heter Le Cucine Mandarosso. Ett underbart ställe av bohemisk stil där de var duktiga på engelska men verkligen hade en genuin italiensk bakgrund. Vi fick en presentation av all mat vid bordet där servitrisen höll fram pastan och visade vilka typer av rätter de hade för kvällen.

En enorm förrätt blev det med rökt mozarella serverad med sallad. Jag och Jörgen delade på denna (första gången vi fick en stor tallrik bland detta tapas Spanien...)

Huvudrätten blev en pasta med soltorkade tomater, basilika, tomatsås och toppad med mozarella och cream cheese röra. Otäck gott!!

Så, om ni har vägarna förbi; kolla in denna restaurang!! http://www.lecucinemandarosso.com/

Diss: Sagrade de Familia - en katedral som spanjorerna började bygga på 1800talet och som än idag inte står klar. Den kända arkitekten Antoni Gaudi startade upp bygget och arbetade sina sista 40 år i livet med katedralen. Byggnaden är enormt häftig att se - men detta är utifrån.


GÅ INTE IN!! Det är inte värt de 120 kr som dit kostar + 25kr för hissen till tornen. Inuti råder en stor byggarbetsplats och jag blev enormt besviken över att inte kunna få känna av den vanligtvis underbara känsla av att gå in i en gammal kyrka eller katedral.

Gå till parken bredvid och skåda mästerverket på håll - men stanna där! Det är fullt tillräkligt, och enormt häftigt att se. Man förstår varför det tar sin lilla tid att bygga - samtidigt som spanjorerna kör sit mañana race :-)

Väl hemme kom sig ångesten smygande - inte för att jag skulle gå till mitt underbara jobb på dagiset, som jag verkligen trivs med! Utan för att jag fick reda på att min 4e reservplats hade omvandlats till en tävlingsplats tills i morgon på lägre Spår i Tidaholm!


Ah!!! Panik!! Så här ligger det till!

Vi kommer att avstå platsliggning med skott samt kryp, resten kan vi genomföra. Spåra har vi inte gjort på en månad, så igår fick hon ett motivationsspår och idag ska hon få spåra något längre.

Igår kväll tränade vi igenom alla lydnadsmoment och idag blir det repetition på apportering, läggande under gång, samt framförgående... Enligt avtestningen igår på spåret så kommer tävlingen gå åt helvete!! Men man vet aldrig! Hoppas att vi blir godkända i spåret så att vi får göra lydnadsdelen!

Så, detta är en fredag fylld med nervösa känslor och fredagsstämningen har liksom inte infunnit sig hos mig, helt plötsligt känns det som om dessa två dagar bara är en dimma och tävlingen uppenbarar sig imorgon 07:30... Huv! Tur att jag är på "hemmaplan" och att jag känner folket en del. Då kan jag ju fråga mina dumma frågor och känna mig trygg i att om jag går vilse i skogen så hittar jag ju åtminstone hem till mamma och pappa innan dagen blir kväll och natt :-)

Uppdaterar om hur det gick!!

Trevlig helg alla!

7 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra vännen! Vad kan hända liksom? Folk bryter ju tävlingar hit och dit, så det är ingen fara.

    Se det som en träning i lägre klass tävling!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. du är så modig tycker jag, och det lär löna sig! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Jag hyser en liknande känsla inför Kata's elitdebut nästa lördag...

    Hon hittar inte rutan, sitter inte på kvarsittandet och vågar knappt hoppa... bland annat...

    Lycka till hur som helst! Håller tummarna för att ni kommer runt spåret!

    SvaraRadera
  4. Hallå älle!!! Du hade ju anmält dej - så du VISSTE MYCKET VÄL ATT DU SKULLE TÄVLA :-) Skämt å sido, förstår din "ångest", men det kommer att gå strålande.....hoppas du får mitt spår:-) Skulle vá sååå kul att få ta emot er med en stor kram och inom tiden och alla pinnar med hem och......... LYCKA TILL!!!!!Kramizar och gå och lägg dej nu!

    SvaraRadera
  5. Trevlig resa ni haft ;)
    Lycka till på tävlingen. Vi håller såklart tummar och klor!! Kram

    SvaraRadera
  6. Nu, med "facit i hand" då Izla - så har matte säkert lärt dej att "storleken inte har nån betydelse" ;-) Men i "spårvärlden HAR den det serru! Den STÖRSTA, LÄNGSTA pinnen bara MÅSTE man ha!!! Tråkigt att ni inte fick visa upp er fina lydnad - men jag och René fick ju iaf se den - KUL att träna ihop med er igen! LYCKA TILL på nästa tävling (å vá INTE rädd för att anmäla er, även om ni inte "hittar hem till pappa därifrån" :-)) Hälsa "morfar och mormor" :-) å den stolte fadern förståss!!!!!!
    Puss o kram från Susanne

    SvaraRadera
  7. Jag ar i Barcelona just nu, och har varit har flera ggr forut. Sist jag var har sa var det inte nagra byggnadsstallningar i Sagrada Familia, men nu ar det det.......vad gjorde ni dar egentligen? Var det Jorgen som stallde till det? Eller kanske du? :)

    SvaraRadera