lördag 5 juni 2010

Ingen tävling idag :-(

Tyvärr hade jag missat att betala in tävlingsavgiften och då var det kört... så det blev ingen tävling idag :-( Suck!!

Men, vi har gjort annat i veckan... här kommer en kort berättelse...

I tisdags hade vi en kanonträning på Partille BK, visserligen tänkte hon äta upp en hund som kom för nära hennes leksak, men träningsmässigt gick det jättebra! Hon var på topp och så var jag :-)

I onsdags fick Izla massage hos Linda som är massör på Alfa Hundcenter. Jag bokade in en tid hos henne då jag insåg att jag hade ett par timmar till övers (Gud förbjude). Izla är ju ytterst skeptisk över att någon annan ska pilla på henne (om det inte gäller klia magen så klart...) i ett "undersökningstillstånd" där hon lyfts upp på ett bord, matte står bredvid (lite nervös), ja ni vet själva... så jag tänkte boka in några tillfällen så att hon ska få en trevlig upplevelse tillsammans med någon annan mer främmande person.

Jodå, lite njuter hon allt...

Det gick suveränt bra!! Och det var skönt och befriande. Jag såg på henne att hon var något skeptisk när Linda lade henne på sidan, men hon gjorde inget utan lät sig behandlas...

I torsdags gjorde jag en egen massage på henne efter instruktioner från Linda, hon var fin i kroppen men hade lite knutar mellan skulderbladen och något på baksida lår, inte konstigt med tanke på all agilityträning... Vidare på eftermiddagen för min egen del till föräldrautbildning och sedan gravidyoga.

Jag är ju en person som antingen kör 110% eller så sover jag. Mitt mål med gravidyogan är att hitta en bättre balans och inte vara så stressad utan kunna fokusera på mig och bebisen och kunna förbereda mig inför komma skall...

Det var två bra kurser i alla fall, och föräldrakursen är tre tillfällen kvar och på yogan hela 7 st :-)

I går, fredag var jag ledig halvdag från jobbet och åkte till Falkenberg för att träna för Jenny Damm, gjorde även denna gång en superträning där allt flöt på!! Det är skönt med sådana träningar ibland och det är självboostande och bra för mitt förtroende. Vi provade även på ett nytt sätt att handla hunden i en snäv sväng där man liksom skickar hunden bakom sig själv på hindret för sedan ett blindbyte... lite svårt att förklara det, men lovar att göra det på tävling och filma så att ni kan se :-) Såååååå häftigt :-)

Så idag lördag... Ingen tävling! Men vi har varit och badat... Izla fick simma ett pass och medan hon vilade gjorde jag gravidyoga på den lilla stranden (måste sett roligt ut när jag stod på alla fyra och rullade höfterna och försökte febrilt få till andningen... men åh vad skönt det var :-)
Och efter välförtjänt vila så fick hon simma ett pass till... hon var så duktig och det var hela 18 grader i vattnet så det var nog skönt för henne med.

Ah, här ska simmas :-)

Hon har skaft upp två trampdynor (märkte igår kväll) så det är ju perfekt att simma, så får hon en välförtjänt vila i veckan också så blir det nog bra :-)

Nu ligger hon utslagen i hallen och jag hör henne sucka djupt emellanåt, det är så skönt med en nöjd hund... Ikväll blir det slappa och kanske kan jag massera henne lite efter simningen.

Imorgon ska jag och lilla Krysset till Liseberg :-) Tjohoooo!!! :-)

Ha en fortsatt bra helg alla, det ska jag ha :-)

Kram!

3 kommentarer:

  1. Stress och nervositet smittar av sig till Izla om du själv inte är lugn, en snäll förmaning bara :-)
    Försvarets Hudsalva är toppenbra för trasiga trampdynor, oavsett om det är sommar eller vinter. Testa!
    Mmm, massage är såå avslappnande även för doggar som jobbar.
    Min groenis gillar oxå att bada, hehe.
    Hej svejs!

    SvaraRadera
  2. Jag ser det framför mig när du gör gravidyoga :)

    SvaraRadera