söndag 4 april 2010

Sniff sniff!

Sista veckan har ägnats mycket åt SPÅÅÅÅÅR!

Den 1 maj ska ju vi tävla lägreklass och har ju inte spårat på kanske 4 månader så det blir till att ligga i i april! Izla är duktig som vanligt, men det gäller för mig att ha huvudet på skaft och inte ha för bråttom.

Efter ett antal kortare spår med inriktning motivation och vinklar så lade igår Karin ett lägrespår och vi kollade av oss. Hon hittade alla pinnar (jag hittade en) och höll irelativt bra, men hon blev väldigt trött då hon gick ut alldeles för hårt i början. Redan efter tredje pinnen var vi våda helt färdiga och då var mer än hälften kvar!! Men vi höll ut fast det var tufft!

Vi tog lite tid på oss vid pinnarna och totalt tog spåret ett par minuter längre än vad det får göra på tävling! Men summan blev att vi faktiskt KAN klara av spåret om vi nu bara ligger i lite mer. Måste köra några fler långa spår så att hon får lite erfarenhet.

Lydnadsmässigt måste jag fokusera på skottträningen (platsliggning och budföring) samt framförgående, kryp och apportering. Även linförighet så klart!
Mycket att stå i vad gäller lydnaden alltså :-)

Karins hund Carmen spårade suveränt bra på ett spår jag hade lagt. Det är roligt att se bra hundar som jobbar i spåret, studerade även Karin och JAG måste verkligen ta det lugnare i vårt spår. Karins tips var att om hon inte spårar - stå stilla - om hon spårar - följ med... DA!! Att man inte kan tänka själv alls! :-)

MEN, i morgon är det en heldag agility för Jenny D som gäller! Ska bli motiverande att hårdträna igen och få repetera det vi tränar på! Återkommer efter det med hur dagen varit!

Eh, annars har jag förresten ätit en massa i påsk, mest godis och mycket mat! Är fortfarande proppätt efter flera dagars ätande. Nu är det söndag morgon och jag ska snart åka och titta på Jörgen som spelar beachvolleyturnering. Hejja hejja!

Kram på re!

2 kommentarer:

  1. Tack för igår!

    Vad skoj att det går så bra, kanske skulle passa på att lägga ett spår i morgon :)

    SvaraRadera