söndag 17 oktober 2010

I en babybubbla...

Idag är min son 2 veckor gammal... jag är i en fantastisk babybubbla, där allt kretsar kring honom, hans behov och att lära känna honom!

Han är väldigt söt (så klart, vilken förälder tycker inte sitt eget barn är sött?), han verkar lugnt och väldigt snäll. Än så länge verkar det dessutom som om han mår bra och har inte ont i magen eller annat, så då är det väl lätt att vara snäll antar jag :-)

Så, allt har gått bra, från förlossning till 2 veckor senare. Just nu ligger han bredvid mig i sängen, sparkar lite med sina ben rakt upp i luften, och ligger och kikar runt sig. Gäspar lite emellanåt och funderar nog på om han ska ta sovmorgon och somna om en gång till efter frukosten :-)

Så, en babybubbla är något helt fantastiskt. Jag har ingen lust till något annat förutom att vara med honom och min familj. TV, Internet och dylikt kan vara på och igång, men jag registrerar väldigt sällan något av värde. Telefonen kan ringa, men jag hör den inte... Jag kikar mest på Viljer, som han ska heta, och beundrar hans små fingrar och tår.

Igår var Linda på besök och tog jättefina kort på honom, vill ni se?? Klicka på länken så får ni se min lillprins :-)

Nu ska jag gå krypa ned i sängen igen bredvid Viljer, vyssa han lite och se om det blir lite sömn till innan vi ska gå upp? :-) Jag ska alltså tillbaka till min babybubbla och planerar att stanna där ett par veckor till :-)

Ha det gott så länge!

11 kommentarer:

  1. vilka fantastiskt fina bilder äntligen kan jag säga GRATTIS till VILJER kramar från en stolt mormor

    SvaraRadera
  2. Härligt med babybubbla och tack för att jag fick ingå i den en stund! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder på en jättefin kille!
    Grattis säger jag från en stolt moster!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis till den lille, helt bedårande är han. Fint namn också (påminner ju om Vilja så svårt att säga annat! :D) Måste vara skönt att vara inne i en babylycka just nu. Passa på att njuta av familjen och tillvaron!

    SvaraRadera
  5. Vilken go liten kille, jättefina bilder på honom! Ett jättestort grattis till er! Ska bli kul att få träffa honom och er framöver :)Kramar från Sandra, Andreas & Gustav

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till underverket Vilja.Så söt. Ta nu vara på tiden tillsammans och njut! Jättefina bilder. Kram!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till er! Vad härligt det låter med babybubbla, inser att jag har mkt att se fram emot:).
    Super fina bilder på det lilla underverket.
    Sköt om er och fortsätt att njuta!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till er båda :-) Var inne och tittade på erat lilla mirakel och det var verkligen fantastiska bilder på en ofattbart söt liten skrutt :-)

    SvaraRadera
  9. Wow vad vackra bilder hon tagit! Grattis till er alla i familjen! Han är onekligen jättefin! Och jag har ju träffat din kille en gång (på Lindas bröllop) men det syns verkligen vem som är pappan till barnet! Så lika!

    Grattis igen!

    SvaraRadera
  10. Grattis till lille Viljer. Härligt med en bebbe som är både söt & snäll ;)

    Om bubblan släpper igenom lite sken från datorskärmen ibland så är min nya blogg denna; http://drakera.wordpress.com/

    SvaraRadera
  11. Oooh, GRATTIIIIIS! Som jag fråga Veronica2 om du fått barn än. varje gång jag sett henne på bussen :) Väntat spänt! Massa Grattis!! Mvh Nadja "praktikanten"

    SvaraRadera