tisdag 25 maj 2010

Debut i kl 2 och boll i magen??


Jag har någon att dela mitt liv med... Jo, det har jag väl i och för sig haft ett bra tag nu, men någon mer. Jag vet inte om det är en tjej eller kille, vad personen heter, hur han eller hon ser ut...
Vet bara att den växer inom mig och är hos mig 24 timmar om dygnet!

Det är en konstig känsla. Hon eller han gör sig ständigt påmind om sin existens och följer troget med mig vart jag än går. Jag är sammanväxt med denna människa, utan att ens känna varandra. Vi håller på att känna varandra just nu... om jag pickar på ena sidan av magen med fingrarna så svarar den med en arm eller ben... eller kanske skallar den mig?!

Ett fotbollsämne redan nu, siktar in sig för nick och satsar allt? :-)

Vi kallar den nya människan för krysset! Krysset och jag växer nu så det knakar! Och det syns på dagens film jag tänkte visa... så för er vetskap så är det inte en boll jag satt under tröjan, utan en liten varelse som kommer förgylla mitt liv, förhoppningsvis så länge jag lever :-)

Debuten i klass 2 gick åt fanderns! Första loppet är jag ändå nöjd med trots disk... i agilityns konstiga värld kan man ju faktiskt vara nöjd med ett diskat lopp och mindre nöjd fast man är felfri... Vi höll ihop och jag vågade satsa! Jag kände att klass 2 verkligen är något för oss :-)

I nästa klass diskade vi oss också! Denna gång blev jag besviken på att hon inte lyssnade på mig, kanske kan jag ha gett TYDLIGARE signaler, men jag gav ju inte helt fel heller!! Min första tanke var att inte lägga ut någon av filmerna... men varför bara visa det som går bra!!?? Det är dessa filmer som jag lär mig av att titta på och analysera! Kanske får ni lärdomar med?

Min viktigaste läxa var av andra loppet att om jag blir besviken och inte kan komma igen mentalt för att köra klart banan ORDENTLIGT och inte lite halvtaffligt joggandes runt banan - SÅ GÅ AV!!! Kör ett kontaktfält, belöna och bryt!!! JAG som person ska inte fortsätta banan, det blir bara fel och jag gör inte mig och Izla rättvisa!!

Så, nästa gång det händer så ska jag vara medveten nog att avsluta på ett kort och snyggt sätt för att gå ifrån med en positiv känsla och inte ett måste av att köra klart banan enligt nummer-ordning!

Min tröst inför helgen som kommer (ska till Söderåsen och tävla) är ju att det kan ju faktiskt inte gå sämre!! Mitt mål för helgen är att ta mig runt klass 2 banan utan disk!!

SANNA MINA ORD :-)

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om lopp nummer 2, det hade varit bättre att bryta. Men lopp 1 njöt jag av, gud vad det ser skoj ut! Jättebra för mig som ska samla massor av agilityenergi till nästa år.

    Jag längtar efter krysset jag! :)

    Kram till dig från mig!

    SvaraRadera
  2. oj vad det var rörande att läsa om krysset den blir det mycket spring i benen på filmena var jättebra kram från Maigret och luvan

    SvaraRadera